Essent neemt maatregelen tegen coronavirus

18 Mar 2020

Het coronavirus heeft wereldwijd een enorme impact op onze samenleving. In België zijn er dan ook steeds strengere maatregelen van kracht: restaurants, cafés, bioscopen, sportcentra,.. blijven gesloten en mensen werken thuis waar mogelijk.

Ook bij Essent willen we onze verantwoordelijkheid binnen de maatschappij opnemen en alle preventieve maatregelen nemen om de gezondheid en het welzijn van onze werknemers en hun dierbaren te beschermen en de verspreiding van het virus mee te helpen voorkomen. Daarom hebben we, samen met Essent NL en de E.ON groep verschillende maatregelen genomen op de werkvloer.

Verplicht thuiswerk voor medewerkers

Als bedrijf willen we in eerste instantie de gezondheid en het welzijn van onze medewerkers zo veel mogelijk beschermen. We hebben dan ook beslist om vanaf maandag 16 maart 2020 tot en met vrijdag 3 april 2020 thuiswerk voor al onze medewerkers te verplichten.

Bovendien stellen wij ons als bedrijf zo flexibel mogelijk op ten opzichte van glijdende uren en pauzes, zodat medewerkers aandacht kunnen geven aan de kinderen indien nodig of personen die onder de risicogroep vallen te helpen bij boodschappen en dergelijke.

Continue dienstverlening voor klanten

In het kader van de verstrengde maatregelen, zullen we tot en met vrijdag 17 april 2020 geen klanten meer ontvangen in de kantoren van Essent te Kontich. We blijven wel bereikbaar via telefoon, chat of e-mail. We drukken onze klanten graag op het hart dat de levering van elektriciteit en aardgas op geen enkel moment in gevaar komt.

Verkopen buiten de onderneming tot nader order stilgelegd

In het licht van de steeds dwingendere en meer verstrekkende maatregelen en adviezen hebben we besloten om onze verkoop buiten de onderneming in heel België stil te leggen en dat al zeker tot en met zondag 5 april 2020. Hiermee willen we het besmettingsgevaar van zowel onze eigen werknemers als externen tot een minimum beperken.