Rectangle 6 Copy Created with Sketch. Shape Created with Sketch. Shape Created with Sketch. Download Created with Sketch. rect5108-8 Created with Sketch. rect5186 Created with Sketch.

Essent.be helpt Antwerpenaar zijn verwarmingsketel te onderhouden

29 Mar 2019

Pilootproject waarbij essent.be klanten van ketelonderhoud voorziet

Kontich, 29 maart 2019 - Begin 2019 lanceerde energieleverancier essent.be een pilootproject rond ketelonderhoud in de provincie Antwerpen. Aangezien ketelonderhoud in Vlaanderen verplicht is en veel voordelen biedt, zoals energiebesparing en veiligheid, voert essent.be voor een kleine bijdrage jaarlijks of tweejaarlijks het verplichte ketelonderhoud uit, afhankelijk van het soort ketel. Zodra het tijd is voor een onderhoud, neemt essent.be contact op met de klant om een afspraak in te plannen. Klanten hoeven zo zelf geen actie te ondernemen, maar voldoen wel steeds aan de wettelijke verplichtingen. “Als energieleverancier kijken we voortdurend hoe we onze klanten kunnen ondersteunen in hun comfort en energiebehoeften. Met het aanbieden van ketelonderhoud zetten we hier een volgende stap in”, zegt Colin Phillips, Head of Marketing & Sales bij essent.be. Momenteel gaat het om een proefproject, dat later op grote schaal wordt uitgerold indien het succesvol is.

Regelmatig onderhoud verlengt levensduur van een verwarmingsketel

Sinds 2006 is het in Vlaanderen verplicht om je aardgas- of stookolieketel te onderwerpen aan een onderhoud. In het geval van een gasketel gaat het om een tweejaarlijkse controle. Wie een verwarmingsketel op stookolie heeft, moet zelfs jaarlijks zijn ketel laten controleren.

Deze schoonmaak zorgt er in de eerste plaats voor dat de verwarming optimaal werkt. Een verstopping of verstoorde toevoer kan het rendement van een verwarmingsketel namelijk aanzienlijk verminderen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat een regelmatig ketelonderhoud zorgt voor een hoger rendement en dus ook een langere levensduur. Ten tweede biedt een ketelonderhoud ook de mogelijkheid om kleine defecten op te sporen voor ze storingen veroorzaken.

Digitale certificaten en 24/7 noodlijn

Om klanten volledig te ontzorgen, startte essent.be met een pilootproject in de provincie Antwerpen. Antwerpenaren die klant zijn bij essent.be kunnen een ketelonderhoudsabonnement nemen en daarmee het volledige onderhoud van de ketel overlaten aan de energieleverancier. Naast het regelmatige onderhoud van de verwarmingsketel biedt essent.be ook nog enkele aanvullende voordelen.

Op de noodlijn kunnen klanten 24/7 met hun verwarmingsproblemen terecht bij een specialist. Daarnaast stuurt essent.be na onderhoud onmiddellijk de juiste, wettelijke certificaten op. Deze attesten worden ook bijgehouden door essent.be zelf en kunnen meteen opgevraagd worden indien de verzekering hierom vraagt. Een onderhoudsabonnement van een aardgasketel komt op 6,49 euro per maand, voor een stookolieketel bedraagt de prijs 15,99 euro per maand.

Energieleverancier van morgen streamt comfort

Colin Philips, Head of Marketing & Sales bij essent.be ziet een energieleverancier als een leverancier van comfort. Dit zal in de toekomst volgens hem nog sterker naar voren komen. “Als energieleverancier kijken we voortdurend hoe we onze klanten kunnen ondersteunen in hun comfort en energiebehoeften. Met het aanbieden van ketelonderhoud zetten we hier een volgende stap in”, zegt hij hierover.

Voorlopig kunnen enkel Antwerpse klanten van essent.be van deze dienst profiteren, maar daar komt wat hem betreft snel verandering in. “Bij essent.be zijn we er rotsvast van overtuigd dat de energieleverancier van morgen een comfortleverancier is. De bedoeling is dan ook om dit project op termijn uit te rollen voor al onze klanten, over heel België”, verduidelijkt Phillips. 

Article photos

Press contacts

Koen Colpaert

Corporate Communication Manager bij essent.be

+32 (0)499 42 85 56
k.colpaert@essent.be

Follow on Twitter

Photos

Stay up to date - subscribe to our news: